Monolog Dari Aku....

Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati........ Biarkan apa yg tercatat disini menjadi kenangan saat pemergianku...

Rindu Abah


Nampak simple je lagu ni kan? Tapi makna yg tersirat tu amat mendalam dalam hati aku... Kat part "disuatu hari ayah berkata... jaga adik mu ayahkan pergi jauh... ku pandang wajah ayah dahinya ku cium...air mata mengalir hatiku pilu..." ... Huh! sedey plak layan blues bila tringat lagu nih.. 

Maybe bagi orang yg masih ada ayah.. tak kan ada prasaan sentimental mcm yg aku ada sekarang nih... Biasalah kan? Kita ni..kalo masih ada..kita jarang sangat nak amik peduli.. jarang sangat nak hargai... tapi bila dah x de kat muka bumi nih.. baru nak kalut.. baru nak rasa ralat.. semua tu dah berlalu.. semua tu dah terjadi pon. nyesal pon x guna...

Tgok lak muka adik2.. lagi sayu sbenaqnya.. cuma aku x pnah tunjuk depan diaorang segala kesedihan aku.. sebab aku kna kuat depan diaorang.. aku kena bgtau..mereka masih leh bergantung harap dengan aku.. aku tak mau diaorang rasa hilang tempat bergantung...

Sebenarnya.. aku agak puas hati sempat jaga arwah abah time dia sakit dulu.. sempat gak ikut permintaan dia yg nak sangat aku jadi cikgu... cuma sedeynya arwah x sempat tengok anak2 aku membesar...

Al-Fatihah....

0 komen....:

Post a Comment

Powered By Blogger

Blog Archive

Teman blog