Monolog Dari Aku....

Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati........ Biarkan apa yg tercatat disini menjadi kenangan saat pemergianku...

2 USAHA



Ni la gambo murid2 aku...aku juz cikgu pusingan je... aku ngaku,prestasi diaorg trok time Ujian Penilaian 1 baru2 nih... klas ni aku ajaq BM,MATHs n Sn... Adeh.. klas ni adalah kelas tercorot dlm aliran tahun 2.. tapi bagi aku, ngajaq klas ni enjoy....relax je... yg pnting aku tau apa aku wat.. aku da bagitau Pen.Kanan 1,aku juz target biar bebudak ni leh baca....leh kira...tau nak tambah tolak je.. Ye la,klas ni ramai sgt yg x leh baca... X pe la...aku target sampai ujung tahun ni je nak baikpulih reputasi
budak2 ni... huahuahua... doakan la aku leh tlg bebudak nih.. cian bebudak nih... aku dulu pun,cikgu x amik tau sgt bila aku x brapa pndai... bukan nak blame cikgu tu...tapi bagi aku,bila da budak tu x pndai...cikgu try la cari punca...try setel...

  • wat member2 yg keje cekgu...
    • banggakah anda jika murid dapat markah tinggi semata2 anda yg ubah markah demi menjaga eputasi anda,sedangkan murid itu tidak layak?
    • banggakah anda murid yg tidak boleh baca,anda isytiharkan dia leh baca semata2 anda nak jaga reputasi anda?
    • banggakah anda,ngaku diri anda cikgu,sedangkan anda saling x tumpah mcm pengacara jemputan nona je yg x abih2 menemubual rakan2 di tepi kelas waktu anda sepatutnya mengajar?
    • banggakah anda bila berlagak sibuk d hadapan Guru Besar sedangkan hakikatnya di belakang dia anda lah yg paling pemalas?






Aku bangga dgn murid2 2 Usaha nih pasal skrg da mula tunjuk minat nak belajar.... Tahniah! JUTAAN TERIMA KASIH BUAT RAKAN GURU,EN.ANUAR DR UNIT PEMULIHAN...COZ BANYAK TOLONG AKU DLM URUSKAN MASALAH BUDAK2 NIH... BUAT PIHAK PENTADBIRAN,TERIMA KASIH COZ SUDI AMIK BERAT MASALAH AKU...

5 komen....:

CS @ Mama AA's April 17, 2009 at 4:21 PM  

bdk sek rendah ni mesti suka buat bising ek?

sya ngajar form 1 pening kepala, suka memekak.

1 kelas tu kene wat pemulihan math, sifir 2 pun x tahu... wallaaaa ape die buat kat skolah pun ntahla....

akudinda April 17, 2009 at 8:46 PM  

lu memang guru cemerlang...
gua caya sama lu..

kEy April 17, 2009 at 9:26 PM  

ala...c0mel sgt ni~

Citera Alam April 17, 2009 at 9:27 PM  

Eloklah tu . Yang utama mesti diutamakan iaitu membaca , menulis , mengira . Kalau 3M ini boleh dikuasai , mereka boleh buat yang lain-lain tu .Tugas guru tak sama dengan tugas lain sebab tak boleh tipu . Saksinya ramai iaitu semua murid-murid kita ...

Encik NoRT April 18, 2009 at 12:03 AM  

To syareena= kelas ni antara yg teriuh kat skolah nih..pantang je cikgu x de dlm klas.... jenuh nak tackle diaorang... kbnyakkan cikgu x nak klas2 mcm nih... cian bebudak tuh..

To akudinda= huahuahua... lu ja tau sapa wa...

To kEy= bebudak ni comey2... walopun diaorg ni x reti sgt bab plajaran...tapi diaorg ni la yg slalu tegur n bagi salam kat cikgu2 bila berselisih..

To Citra Alam= Yup... biaq la apa org nak kata...yg penting diaorang ni leh baca...leh kira pun jadi la..wat bekalan masa depan... kalo nak ajar ikut silibus...mmg ketinggalan jauh sgt diaorg nih.. pepun,idup mesti tros...

Post a Comment

Powered By Blogger

Blog Archive

Teman blog