Monolog Dari Aku....

Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati........ Biarkan apa yg tercatat disini menjadi kenangan saat pemergianku...

Salam Tahun Baru 2011... Sekolah Baru Aku! Azam Baru Aku!


Pagi - Aku ke sekolah.. ada Orientasi Murid Tahun Satu... sebenarnya di sekolah aku ni ada murid2 yg dari Rumah Kebajikan Bakti... (Anak2 Terbiar/Yatim / Susah) ..Tadi.. aku tengok muka murid darjah satu... comey je.. ada 5 orang di Tahun Satu... bersih wajahnya... fuh! tiba2 rasa kesian... kecik2 dah stay situ.. Tak pe la.. Harap mereka akan berjaya dalam hidup kelak.. Kesusahan dan kepayahan mereka pada hari ini....belum tentu menjanjikan kesusahan dan kepayahan mereka di hari muka kan?

Di sekolah ni, aku ditugaskan menjadi Guru Kelas Tahun 4 Amal... Dalam kelas aku ni pun ada juga murid dari Rumah Bakti tu.. dalam 5 orang kalau tak silap.. InsyaAllah aku try la yg terbaik untuk diaorang... Lepas orientasi tadi..aku sempat bersihkan kelas 4 Amal tu jap.. Adoi la....pening...dah lama x pegang kelas... Mula2 posting dulu je aku jadi guru kelas.. tu pun setahun je.. 
Okay la.. kat skolah ni.. aku yg paling muda.. semuanya cikgu2 lama.. otai2 dalam dunia perguruan. fuh! memang banyak yg bleh blajaq...( jangan buli aku dah la.... hahahhahaha - jangan marah ye!)... 

Tengahari - Ada jamuan guru di Hotel Seri Malaysia , Kepala Batas.... Fuh! kantoi diet aku...! Memang best la.... hehhehehehe

Tugas aku disini :
  • Ketua Panitia Sains
  • Jurulatih Bolasepak
  • Ketua Kelab Sains
  • dan mungkin aku jadi AJK Unit Disiplin nanti... tp x sure lagi la.. mana leh bgtau aku pnah jadi cikgu disiplin... hahahah.. datang skolah baru..kena dok diam2 dulu... 
Subjek yg aku ajaq :
  • Sains Tahun 6
  • PJK
  • Pend Seni....
hehehhehe... memang best la... jadual pon x padat sgt macam dulu2... 24 waktu je....
Sebenaqnya aku tak tau nak tulis apa ni... ni pon sebab konon2nyer la..aku nak sangat kembali aktif berblog sempena 2011... Ingat nak wat blog ni jadi macam diari aku dalam perjalanan dan catatan idup aku sebagai seorang guru... sebab bagi aku... elok gak aku dok tulih dalam ni....sekurang2nya aku ada catatan aku sendiri dalam aku menjalankan tanggungjawab aku sebagai guru.... a.k.a Cikgu NORT.....

Petang - Aku ngantok! Nak tidoq sat kot.... ZZZZZzzzzzZZZZZ

Ok lah... letih sket ni..nak rest jap... nanti kalau ada apa2 aku update lagi... Salam.....


6 komen....:

siti murni January 1, 2011 at 6:09 PM  

sekolah baru area kepala batas ea...?patut la hari tu ajak makan coq udang...hihi...boleh la pasni cikgu nort belanja...ekeke
selamat menjalankan tugas sebagai guru...penggal baru dah bermula..azam baru, semangat baru!

Encik NoRT January 1, 2011 at 11:54 PM  

siti murni - hehehheehhe..skolah baru..azam baru...semangat baru. ada apa2 nanti roger okey. :P

ILA HonEyBuNNy January 2, 2011 at 9:49 AM  

selamat tahun baru cikgu..hehehhe

azza_irah January 2, 2011 at 1:11 PM  

Selamat kembali ke sekolah..
selmaat kembali bertugas..

Encik NoRT January 2, 2011 at 1:29 PM  

Azza - kembali bertugas di sekolah baru...

Encik NoRT January 2, 2011 at 1:29 PM  

HoneyBunny - heheheh..tenkiu2....

Post a Comment

Powered By Blogger

Blog Archive

Teman blog