Monolog Dari Aku....

Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati........ Biarkan apa yg tercatat disini menjadi kenangan saat pemergianku...

Jiwa Kacau!


Wahhh.. boring toi la.. ada keje nak wat sket nih.. sok,kalo x silap aku la.. Jemaah Nazir Persekutuan nak dtg nengok2 PPSMI.. ala,yg ajaq Maths n Science dlm English tu la... Adeh la.. esok aku ada klas maths n science... leh la kalo diaorg nak tgok english aku berterabur macam ujan ni...diaorang leh masuk klas aku n observe aku la. huahuahua.. harap2 la diaorg x jadi datang... ke tayar keta diaorang pancit ke... lega sket aku n kengkawan aku yg sama nasibnya dgn aku nih...
Bukan pe, da la klas aku ni klas yg spesel case nye...kalo la ditakdirkan ckap BI, mmg bebudak tuh tercengang2.. pastu leh snyum2 kat aku sambil masing2 leh dengan selamba je x nak jawab apapun yg ditanya.. tapi kan, bila aku tanya dlm BM,leh plak diaorang ni jawab soklan2 yg sama. Bagus bebudak aku nih... begitu bersungguh2 memartabatkan Bahasa Melayu.. Huhuhuhu... Ni la yg peningnye.. Diaorg yg nak dtg ni,juz nak tgok smua musti perfect! Naya la mcm nih....

Patut ke aku wat buah smackdown je kat diaorg ni kalo diaorg ni banyak songeh? Patut ke aku wat kame ha meha? huahuahua

nuffnang_logo_dragonball.jpg


17 komen....:

noey.rania April 22, 2009 at 12:09 PM  

selamat tghr cikgu.........
nazir nak datang ekkk wt selamba jerrr lah
gud luck tuk u

pulasperut April 22, 2009 at 12:37 PM  

ko cikgu ye? ape pandangan nko pasal PPSMI? aku tgk buat report pasal bnde nih skang.

Anonymous April 22, 2009 at 12:57 PM  

Bebudak x hipokrit..
diorg telus,nk wat per blakon perfect hakikatnyer mmg x perfect..klu blakon kan aniaya diri sendiri...
anyway cikgu mmg MULiA...SaBar adalah teman..
bebudak tue bukn nk dlahirkn kurg cerdik...!!
diorg lom nmpk apa yg kt nmpk, 2 yg susah sket..!! but primary school knowledge is d key for them to knew "what is life ?"

Ivy Metaga April 22, 2009 at 1:39 PM  

hehehe...my mum pun cikgu...

- Ms. Izyan - April 22, 2009 at 2:41 PM  

salam cikgu. saya suke cikgu, saya sayang cikgu, n saya penah bercita-cita nak jadi cikgu :)

sebabkan dah terlari, sy try nak menjadi pensyarah. doakan sy ye cikgu :)

Citera Alam April 22, 2009 at 5:35 PM  

Jangan susah hati . Mula-mula hang intro panjang sikit , spt ambil attendace budak-budak tu sorang-sorang ke , suruh kutip sampah kat depan hang ke . Lepas tu guna LCD + notebook + teaching coarseware yang ada banyak gambar buat set induction . Lepas tu hang suruh buat aktiviti sains . Hang guna BI lepas tu ulang dalam BM , gerenti budak tu boleh respon , dalam BM pun tak apa sebab kelas hujung .

akudinda April 22, 2009 at 7:16 PM  

hg jgn risau..aku buat skrip untuk hang..
hahahaha...
tak pon hang tulis ja kat papan hitam tu macam ni.
" Cikgu like play football.. Everyday cikgu play football.."..

su April 23, 2009 at 8:27 PM  

tawakal je la nampaknyer!

hehehe...

Encik NoRT April 23, 2009 at 11:54 PM  

To noey.rania = pasal wat slamba le ni keje aku x siap2 lagik...lesson note br je nak siap..huhuhuh

To pulasperut = PPSMI ni bagi aku ngarut je.. yg aku heran,nape tak di bestarikan subjek English tu sendiri? kalo tgok subjek tu,sah2 berorientasikan exam semata2... mcmana la bebudak nak terer English kalo mcm nih! English x dibestarikan...yg di kalutkan,subjek MT SN... Huhuhu... Orang "atas" x prasan hal ni kot...

To Anonymous= mana ada org kuar dr prot mak dia tros jadi pandai...huhuhuh

To Ivy Metaga = Hye anak cikgu...

To Intan @ kEcHik= Gud Luck... Moga dpt la apa yg intan carik...

To Citra Alam= Thanx byak ye akak..akak mmg best... bagus dpt nasihat dr org yg pnoh pengalaman mcm akak nih...

To akudinda= wei...azam aku tahun ni,x mau la jadi mcm cikgu Shaari tuh... huhuhuh

To su= redah aje! Lantak diaorg le kan?

Krasz bAtu April 24, 2009 at 12:36 AM  

salam singgah

Princess Liyana April 24, 2009 at 7:21 AM  

huhu akak..yana setuju tu kak...depa tu dtg nak tau perfect je..cuba tgk kt murid2 tu..mereka faham ke..alaahai..

nur hifzan April 24, 2009 at 9:59 AM  

betul2~ ada sesetengah kelas kalau bunyi je bi.. ibarat dgr bahasa urdu kot. x fhm sepatah haram. cmno nk ngaja. kan?~

akudinda April 24, 2009 at 2:22 PM  

sebagai sahabat gua..
gua bagi award kat lu beb..
lu nak lu amik kat blog gua..

Encik NoRT April 24, 2009 at 3:56 PM  

To Princess Liyana= adeh la... ambo buke aka la dik... ambo ni jante.... huhuhu... pepun,thanx ya

To ije= bagus! bagus! ije! aku sokong sgt2!!!

To akudinda= thanx bro...td p umah lu,moto lu pesal? ada luvbite je kat mud guard... lu layan corner dgn ubi ya? huahuahua...

InaAchik April 24, 2009 at 4:28 PM  

huhhhh... seb baik sy dulu cekgu ngajar dlm bahasa melayu. siap loghat kelantan lg tu...
bijak jer sy skrg... (bijak la sgt... hahahaa).

Roselinda Jamaluddin April 24, 2009 at 5:10 PM  

kame hame ha tu per ekk...
cam penah dgr jek.. dasyat tuh kalo ley
wat kame hame ha.. hihi neway,TQ

Encik NoRT April 24, 2009 at 11:34 PM  

To Iena = ermm...dl time praktikum kat Setiu,aku kna ngajo guna dialek klate...tp bila praktikum lg skali kat kuala berang...aku kna guna slang ganu plak... murid2 kawasan ni agak susah trimaloghat luar... payah gak le nak interaksi time tuh...aku marah pon,diaorg wat x tau je kalo aku kecek luar...

To Elle JmDean= Huhuhu...kame ha meha tu sejenis tenaga yg di simpan di dlm prot selepas anda makan petai dan di peram slama beberapa ari... bila da wat kame ha meha tu,memang naya le si mangsa....

Post a Comment

Powered By Blogger

Blog Archive

Teman blog