Monolog Dari Aku....

Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati........ Biarkan apa yg tercatat disini menjadi kenangan saat pemergianku...

Ampunkan saya, Ayah....


Ketika aku kanak-kanak dahulu. Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai,kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padak bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari,aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib.Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya. Aku yang 'konon'nya ingin membantu,terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham maksudnya itu,lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi, melatah lah tok imam tadi. Siap bersilat lak tuh. Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.


Moral of da story: Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.

8 komen....:

A.I.Z.A.T April 26, 2009 at 4:20 AM  

hehe, ni sape punye rekaan ni?
klako giler nort..

btw td mu mnang 5-2 ngan spurs,huhu

jane April 26, 2009 at 9:23 AM  

not,

sumpah klakar....aku gelak x abis agik.

swEet zirCon April 26, 2009 at 9:59 AM  

hahahahaha gelak guling2 ;)

Encik NoRT April 26, 2009 at 1:13 PM  

To A.I.Z.A.T= Huh...mmg gila la budak sekor nih...mmg patut kna rotan...padan muka dia..huahuahua.. Eh Jat...aku tgok MU kna 2 bijik da suspen da la...tp sib baik la kali ni Rooney ngan Ronaldo menjadik... Mmg gila la da 2nd half br nak pulun...Ajaib tol MU nih..

To jane= jgn sampai kna sawan gelak da la ye...hehhehehe

To seEet zirCon= Adeh la hang ni...guling2 plak...masuk longkang br hg tau.. x pe2,bantal busuk da jumpa ye? huahuahua

n a r d indie winkie April 26, 2009 at 2:02 PM  

hehe.. meamng kelakar. tak tipu. tapi bese la kanak2 punye zaman nih. :-P

Ivy Metaga April 26, 2009 at 4:45 PM  

hahaha..adehhh..tak dapat sy imagine macam mana lah tu yer, mmg lucu cerita nih...

nur hifzan April 26, 2009 at 8:40 PM  

haha.. penah baca artikel ni. memang patut imam tu bersilat. haha

akudinda April 28, 2009 at 12:46 AM  

nasib baik budak tu tak terselak kain tok imam tu..
kalau tak..
hahahahaha

Post a Comment

Powered By Blogger

Blog Archive

Teman blog